onsdag 17 juli 2013

En sjal kanske?

Panik - vi åker om 10 timmar och jag har ännu inte valt någon resestickning. Barnet sett min rastlöshet över detta och har under dagen kommit med förslag som "en sjal kanske?"... Men nja, jag vet inte, något randigt kanske men det skulle innebära att packningen ökar med ett halvkilo garn, känns onödigt.

Barnets benvärmare är dock klara. 
Av någon anledning har jag fått väldigt svårt för att välja mönster till nya projekt (trots 2000 favoriter och 100 mönster i kö...). I fredags skulle jag iväg på stickcafé och hade inget att ta med mig då heller, det fick bli ett par benvärmare för det är ju alltid bra att ha när hösten kommer. 
Flätmönstret kommer från en mössa - jag la upp 48 maskor på stickor 3,5mm och det var precis lagom för en blivande 4-åring (fast jag hoppades på att de skulle passa mig). Efter resåren bytte jag till 4mm-stickor, det var ändå lite tight under stickningen men blev lagom efter tvätt.
Det fina gula garnet kommer från Svarta Fåret och heter Ulrika, ett rätt trevligt ullgarn som funkar fint till saker som ska tvättas ofta.



Barnet tycker inte det är kul att stå framför kameran (ärftligt, troligen) så jag fick ta till en muta och lova lek med gamla kameran, nu har vi varenda vrå av lägenheten dokumenterad (och det blev väldigt påtagligt att heminredning inte hör till våra intressen).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar