måndag 2 september 2013

Garnskåp, äntligen!

Det tog ett par år att hitta ett garnskåp.
Kraven var många:
1. 30 centimeters djup - for att passa stora härvor,
2. glasdörrar - för att garnet skulle synas men inte bli dammigt,
3. hyfsat högt - för att använda ytan effektivt,
4. förpackat i små paket som får plats i vår lilla bil.
Under de åren jag letat hittade jag bara ett skåp som uppfyllde kraven, men det kostade 26.000. Då tillkom ännu ett krav:
5. kosta mindre än 26.000...

Häromdagen såg jag en bild på Instagram där en användare i USA monterade ihop en IKEA-hylla till sitt garn, och paketen verkade många men små. 
Det är en ny produkt för i år, hemsidan var inte uppdaterad med storlekar på alla kollin så i helgen drog vi så klart till IKEA för att titta efter skåpet. Och mycket riktigt - Borgsjö vitrinskåp uppfyllde alla kraven. 1100kr, 4 små paket, en pest att montera ihop men det funkade till slut.

Det är inte det snyggaste skåpet jag sett, verkligen inte (å andra sidan fanns ju inte snygg med bland kraven heller, en kan inte få allt). Men det passar perfekt i det tänkta hörnet och hela samlingen kommer att få plats därinne.


Nu, äntligen, kan jag se garnet, känna på det när som helst utan att behöva dra fram lådor, backar och påsar. Barnet tycker att det är jätteroligt att packa upp allt garn och sortera. Och sambon är glad över att slippa höra om stackars garn som får bo trångt och aldrig blir klappat. Han blev dock lite besviken över att det var så lite garn jag hade...

1 kommentar:

  1. Jag måste nog köpa mig ett sånt här skåp med nu... :)

    SvaraRadera