söndag 15 september 2013

Green Memories

Fast inte så gröna då.


För ett par veckor sen fick jag ett e-mail från mönstrets designer med frågan om jag ville teststicka hennes nya mönster. Det var fina Kristina som bad designern kontakta mig, för att muntra upp mig. Och det funkade, tack!

Det är kul att tessticka! Dels för att det är spännande att sticka något som ännu inte finns i många exemplar, så fega mig inte kan läsa andras tips och råd. Sen är det även nyttigt för mig att behöva följa ett mönster, utan att göra ändringar för sakens skull. Dessutom, när jag väl följer mönster måste jag ibland testa något nytt (ja, fegis, som sagt), på det viset lärde jag mig fantastiska Tubular Cast On.
Att jag har ett bra bildminne och öga för detaljer gör det lätt att se eventuella fel i mönstret.

Jag valde att sticka setet i Wollmeise (blandat Pure och Twin), för att det förlåter väldigt mycket av min ännu ojämna flerfärgsstickning. På andra mönsterrapporten blev dock stickningen mycket jämnare, så jag kanske är på väg att faktiskt behärska det svåra.

Jag är jättenöjd med både mössan och armvärmarna, de kommer att pigga upp mörka höstdagar.
Mönstret är nu släppt och finns att köpa här.

4 kommentarer:

  1. Ärmvärmarna ser supermysiga ut och mössan är riktigt fin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Är nästan glad över kyliga morgnar så sakerna kan användas direkt.

      Radera
  2. Så fina! jag kommer nog att kopiera dina färgval när jag stickar min egen mössa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Blir kul att se din, det är en lagom tjock mössa för hösten, piggar upp med alla färgerna också.

      Radera