söndag 8 september 2013

Påfyllt

Garnskåpet är påfyllt nu, det kommer aldrig att bli "färdigt" då det ju är garn som används och skåpet ska även fyllas på med nytt. Jag har inte heller sorterat garnet speciellt mycket, hade det blivit sådär perfekt hade jag inte vågat röra till det för mycket. Nu stökar jag till där varje dag, sorterar om och flyttar härvor och det är ju så kul!

Det övre skåpet innehåller Wollmeise. På översta hyllan finns Twin (sockgarn) och DK, den mellersta hyllan rymmer Pure och på den nedersta finns Lace-garn och en låda med påbörjade nystan av Pure (det är det garnet jag stickat mest av). I burken finns olika restgarner till ett ännu obestämt restgarnsprojekt.


Det nedre skåpet innehåller allt annat i samlingen, mestadels ullgarner - Madelinetosh, Cascade, Quince and Co., Holst, Drops, Onion, Knit Picks, lite silke och lin... ja, olika favoriter helt enkelt.


Jag gillar verkligen min samling, den är färgglad och inspirerande.
Favorithärvorna i skåpet är Wollmeise DK i färgen Q.E.D, en anspråkslös grå-beige härva som passar finfint till alla mina favoritfärger.


Den andra favoriten är en handspunnen härva jag fick av Clara, det är helt otroligt hur bra hon är på att spinna, färgerna är fantastiska, garnet är runt, ulligt och helt perfekt.



2 kommentarer:

  1. När jag ser ditt fina skåp får jag habegär! ;)
    Jag har gått här hemma och funderat på hur jag ska kunna möblera om för att få plats med ett garnskåp... kanske blir det en tur till Ikea nån dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett garnskåp måste väl få plats i varje hem, kylskåpet kan flyttas ut till förmån för garnskåp ;)
      Ikea har ju så många olika skåp, både stora och små, hoppas du hittar en lösning som fungerar för ditt hem.
      Däremot är jag rätt så säker att jag kommer att behöva gå i terapi mot min malfobi snart, det känns liiiite läskigt att ha garnerna utan plastpåsar.

      Radera