tisdag 15 oktober 2013

Marple

En ny barntröja och en glad mottagare, perfekt kombination!


Det är andra gången jag stickar det mönstret, den första tröjan stickade jag i mindre storlek och gav bort i present. Ett riktigt trevligt mönster men jag tycker att ärmarna uppe vid axlarna är något för vida, kanske blockar jag om den. Om jag stickar den någon mer gång kommer jag att ändra ärmen lite och göra färre förkortade varv, det borde lösa problemet.


Det var väldigt svårt att hitta knappar till koftan, jag köpte 3 olika uppsättningar innan jag till slut hittade dessa undersydda läderknappar i en härlig rödorange färg som lyser upp den något tråkiga färgen på garnet. Personalen varnade att knapparna kanske är lite för ömtåliga för ett barnplagg men vi prövar i alla fall.


Mönster: Miss Marple
Garn: Cascade 220 Heathers, färg 9332, ca 220g
Stickor: 5mm till slätstickningen och 4mm till resåren.
Knappar: Knapp-Carlsson

4 kommentarer:

  1. Jag har verkligen bara komplimanger att ge om det här:
    Fin kofta på fin modell. De passar ihop. Och fint knappval. Och fina bilder.
    Alldeles tokfint helt enkelt.

    SvaraRadera
  2. Tack Lisa! Jag är glad över att ha en unge som är glad i ull :)

    SvaraRadera