måndag 18 november 2013

Äntligen måndag!

Vilken vecka vi har avklarat...
En intensiv blandning av trevligheter (inte mindre än 3 födelsedagsfiranden - barnet har hunnit bli 4 år), och lika många påfrestande hälsokontroller på det.
Egentligen är kalas riktigt kul men såna intensiva upplevelser i kombination med sömnlösa nätter och ständig smärta blir rätt utmattande. 

Jag är inte speciellt social just nu, har svårt att hänga med och sortera intryck och sen sitter jag och ältar allt jag kunde sagt eller gjort annorlunda i möten med andra människor. Har inte ältat på det visset på ca 10 år, trodde väl att jag blev klokare med åren och därför slutade bry mig om saker som ändå inte går att påverka men tydligen har jag inte det. 
Bara äldre, inte klokare.

Men nu, en ny vecka, med knappt något inplanerat - skönt. 

Nu ska jag sticka på alla projekten som fick vila under tiden. 



2 kommentarer:

  1. Jag kan också vara en ältare till och från, det är svårt att hålla tankarna i styr, när man väl börjat fundera. Ofta hakar jag upp mig på småsaker, som ingen annan runt mig reagerar över, pyttesmå saker som faktist inte spelar någon roll. Jag har inga råd att ge, jag bara hoppas att du får ordning på dina tankar snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är just de små sakerna som är jobbigast, när en vet att ingen annan ens märkt eller bryr sig om det.
      Om jag vet att jag sårat någon, sagt något dumt osv, så ber jag ju om ursäkt. Men de små, betydelselösa saker går inte ens att ta upp.
      Tack, hoppas du också får lättare att lägga energi på mer konstruktiva tankar och handlingar.

      Radera