fredag 8 november 2013

Fredag

Det är något rastlöst med våra fredagar. Vi är hemma men jag finner ingen ro till att sitta och pyssla eller leka (eller till att sitta överhuvudtaget). Istället försöker jag hinna med allt som jag inte hunnit göra under veckan. Har till och med putsat fönster, i ett desperat försök att fånga lite dagsljus. Och rastlöshetsdimman blir tätare och tätare...
Inte blir det mycket stickat heller, två roliga projekt ligger och vilar men när barnet väl sover på kvällen är jag alldeles för trött, kan ha att göra med att jag nu vaknar vid 3-4 och är rastlös på nätterna med...
Och jag känner igen den här rastlösheten, oron, ångesten... och doktorns "ring om du känner igen symptomen" ekar i huvudet men jag skjuter fram det med, för så illa är det inte, inte än. Jag kan fortfarande finna ro däremellan.


Att klappa garn är rogivande, två fina härvor från Wollmeise anlände igår. Det rosa ska en julklapp stickas av, den turkosa fick följa med i, hm... besparingssyfte? Frakten skulle bli densamma oavsett om det var en eller två härvor och då är det mest logiska och lönsamma att beställa två, så klart. Kan säga att jag är bra på att spara, på det viset i alla fall.

Att nysta garn är rogivande det med, får väl nysta upp det rosa och leta efter ett passande mönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar