torsdag 30 januari 2014

UFO-katten

UFO (dvs. UnFinished Object, projekt som inte avslutats) är något sällsynt här hemma. Inte för att jag alltid avslutar det jag påbörjade, absolut inte. Men jag är bra på att repa upp direkt när jag ser att projektet inte blir bra, det är sällan något blir liggande länge.


Den här katten började jag virka för... minns inte, 2 år sedan kanske... Det enda som nu fattas är framtassarna, öronen och munnen - och det kan bli klart på 1 timme. Problemet är montering, det undviker jag gärna. 
Virkning är inte min starka sida heller, därför blev katten undanstoppad längst ner i en låda.
Nu håller jag på att röja och rensa för att göra plats åt alla bebissaker som börjar samlas hemma och den förträngda katten dök visst upp.
Den ska få en ny chans, snart. Jag ska bara sticka något som inte kräver montering först.


4 kommentarer:

  1. En sån har jag oxå, som dök upp vid flytten. Nu ligger den i en låda någonstans igen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den kan väl inte ligga där i lådan tills ni flyttar nästa gång! ;)

      Radera
  2. Jag har enbart stickat raglantröjor pga rädd för montering :P Förrutom att virka ihop mormorsrutor, det har jag blivit en hejare på. Tack för kommentarerna hos mig :) Tycker no poo är så bra för en kan välja precis hur mkt en vill hålla på med det :)

    SvaraRadera
  3. Det roliga är att det finns så mycket mer än bara raglan om en vill slippa montering: contiguous-metoden gillar jag, samma fördelar (uppifrån och ner, inga sömmar, möjlighet att prova under tiden) men ändå blir stickningen lite mer kul än att sticka raglan varje gång.

    SvaraRadera