måndag 3 februari 2014

FO: Garter Ear Flap Hat

Klart jag inte kunde sätta igång med att virka UFO-katten direkt...
För ett par dagar sen såg jag det här mönstret  och kunde inte låta bli att lägga upp.
Det var en riktigt trevlig stickning - liten, snabb, innehållande både förkortade varv och rätstickning runt runt. Och resultatet är ju bara för gulligt - grå ull och bebisplagg är en underbar kombination.


Jag stickade minsta storleken och hoppas att den ska passa en nyfödd. Tycker den ser rätt stor ut men bebishuvuden är ju gigantiska (med tanke på vilken väg de oftast tar sig ut...).

Under tiden jag stickade mössan lyssnade jag på Virkat - en podcast så lite virkning var visst med i tankarna i alla fall.
Virkning är som sagt inte min grej men podcastens första avsnitt var trevligt att lyssna på. Jag är väldigt glad över en ny podcast att prenumerera och lyssna på. Har nämligen börjat spara på avsnitt av Karin&Sara och Stickpodden tills värkarna börjar, tänker sitta en hel natt och fnissa istället för att bara ha ont.
50 dagar kvar till beräknad förlossning och jag har lyckats spara 3 avsnitt... Hoppas att jag låter bli att lyssna på dem och hinner spara några till (eller så hoppas jag på en blixtsnabb förlossning så det räcker med dessa tre).

Mönster: Garter Ear Flap Hat från Purl Bee
Storlek: baby
Garn: Cascade 220, färg 8400. Det gick åt 32g.
Stickor: 4,5 och 5mm
Ändringar: istället för den klena tofsen gjorde jag en i-cord av mössans fyra sista maskor och knöt den till en liten knorr.

1 kommentar:

  1. Det tycks som om vi har samma smak när det gäller poddar.
    Jag får nog ge virkpodden en chans i alla fall. ;) Söt mössa!

    SvaraRadera