onsdag 5 februari 2014

Umaro på gång

Till slut kom jag igång med Umaro blanket, det kändes lite läskigt att sätta igång med ett "stort" projekt. En barnfilt på stickor 4,5mm är inget stort projekt egentligen men jag har den sista tiden hållit mig till sånt som blir klart på en kväll eller två, för att vara säker på att jag hinner avsluta innan bebisen kommer. 
En filt i vagnen behöver vi dock också, och nu när jag till slut beställde en vagn så kändes det rätt att sätta igång med en turkos filt. 
Fantastiskt njutning att sticka den här: perfekt garn (Wollmeise DK), Signature-stickor och härligt mönster. 




4 kommentarer:

  1. Ser jättefint ut! Vilken toppenkombination av njutgrejer. Jag köpte mönstret till Umaro Blanket för att kanske göra om det till en sjal. Är fortfarande på planeringsstadiet...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Den skulle bli jättefin som sjal, nackdelen är dock att avigsidan inte är speciellt vacker...

      Radera
  2. Det teppet er så vakkert :) Hilsen Beth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och roligt att sticka är det också, än har jag inte tröttnat :)

      Radera