onsdag 26 februari 2014

Vilken härva!


Den här härvan är helt magisk...


Det var nästan trist att nysta upp den och röra ihop alla färgerna.



Nackdelen med såna här färgglada garner är bara att jag sällan tycker de blir snygga i stickningen.
Så många färger i en kaotisk blandning är inte riktigt min grej.
Därför stickar jag i mörkgrått med smala ränder av regnbågen. Lite lagom rörigt.



Garnet är Wollmeise Pure i färgen We´re different Sultan (dvs en härva som var tänkt att bli färgen Sultan men blev "misslyckad", ett väldigt snyggt misslyckande.)



5 kommentarer:

  1. Åh vad snyggt! Jag är precis av samma åsikt när det gäller så färgglada garner; jättefina i härva, men sällan så härligt uppstickat. Men jag ska verkligen komma ihåg hur snyggt det kan bli med så smala ränder mot en enfärgad bakgrund. Tack för inspiration!

    SvaraRadera
  2. Åj, det ser jättesnyggt ut! Jag har själv kombinerat en färgglad härva med vitt garn små paljetter med det och stickade dem på samma gång (Stockholm scarf). Blev inte så kaotisk men vet inte egentligen vad jag tycker om. Andra har sagt (utan att ens fråga) att den är snygg, men, nå ja. Kanske om jag hade kombinerat garnet på det här sättet skulle kombinationen inte vara så "livlig".

    SvaraRadera
  3. Du har verkligen förmågan att få till färger i fina kombinationer Katarina - härligt!

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Jag gillar att de mörkare delarna i det regnbågsfärgadegarnet liksom försvinner in i det mörkgråa :)

    SvaraRadera
  5. Smart att blanda upp regnbågsfärgerna med en neutral färg så där!


    ...för jag håller med dig, allt för täta skiftningar gör sig sällan fint som uppstickat, hur fin själva härvan är... små, smala saker möjligtvis, men inte mkt annat, om man då inte blandar upp med annat garn! :)

    SvaraRadera