onsdag 5 mars 2014

Vagnpynt

Bebisens nya vagn måste så klart ha en ny barnvagnsmobil. 


Egentligen är jag rätt trött på ugglor, de finns på allt nuförtiden... Men när jag insåg att jag skulle ägna en timme åt att åka spårvagn plockade jag snabbt fram lite restgarner och en rundsticka och la upp det enklaste, för något roligt mönster hade jag då inte tid att leta efter. Och det blev rätt bra.

Ögon och näbbar finns på båda sidorna - ugglorna har ansikten både inåt mot bebisen och utåt mot världen. Kanske lite knasigt men ingen av oss behöver i alla fall titta på trista ugglerumpor.


Garnet är Drops Big Merino, näbbarna är broderade med Wollmeise Twin, ögonen kommer från Panduro, pärlorna från Tyskland och Thailand, och barnvagnsringarna att fästa mobilen med från Babyproffsen... Och allt detta fanns hemma, skönt att göra något nytt utan att behöva köpa småsaker.


2 kommentarer: