tisdag 4 mars 2014

Vår!

Varje år när jag plockat undan julpyntet (vilket brukar ske redan på mellandagarna) bestämmer jag att våren är nära. Inte konstigt att jag sen hinner bli småsur när våren dröjer till mars, april eller maj...
Förra året kom värmen så sent att jag virkade små gröna blad för att få lite vårkänslor. Även i år har de åkt fram, i väntan på den riktiga grönskan.


Men se, naturen verkar vara snäll i år. Redan sista februari hittade jag vårblommorna utanför våra fönster. Hurra!


Jag behöver det extra mycket i år - ljuset och färgerna skänker glädje i vardagen som annars mest fylls av smärta, oro och brist på energi.

Ett enkelt projekt som blivit klart är de här vårbyxorna i rester av Drops Merino Extra Fine. Mönstret kommer också från Drops. Deras mönster är så svårlästa att det är lättare att improvisera en del än att försöka tyda mönstret... Men resultatet är jag nöjd med. Stickade minsta storleken och hoppas att de passar bebisen innan den riktiga värmen kommer.





2 kommentarer:

  1. Vilka snygga byxor! De ser väldigt praktiska ut med den långa resåren däruppe och knytbandet. Bladen var också hemskt söta.

    SvaraRadera