måndag 14 april 2014

Ulligt till vagnen

Jag är så himla nöjd med den här kudden!


Eftersom jag nu inte har en symaskin så kunde jag inte sy ett örngott till barnvagnskudden, det fick bli ett stickat ett istället. Och det funkar väldigt bra ändå - mjukt och mysigt för bebisen att ligga på.
Garnet är Wollmeise Pure i färgerna 82Pb och WD Sultan. Jag är riktigt nöjd med hur ränderna blev, lite diskreta men ändå i alla regnbågens färger.


Kuddfodralet är stickat runt på stickor 2,5mm och avslutat med omlottknäppning. Knappbandet förstärkte jag sedan med ett vävt bomullsband innanför för att kunna sy fast knapparna ordentligt och barnsäkert.


När kudden väl var klar och jag inte hade fått nog av ränderna stickade jag ett matchande bumperskydd också. Nu använder vi bågen bara ibland, som handtag när vi ska bära liggdelen med bebis i.  Men när vi sen byter till sittdelen så kommer det ulliga vara mysigt för bebisen att hålla i.



Om jag hinner sticka något med två barn i huset? Ja, faktiskt. Även om det känns som att jag mest diskar och kokar flaskor så har jag ändå stickat en halv tröja under de senaste tre veckorna. Bättre än väntat.

2 kommentarer:

  1. Så fint med pute og trekk! Vi har samme vogn, og jeg lurer på om jeg også skal strikke et sånt trekk til bumperen, min sønn har bitt hull i den ;) fine farger var det også!

    SvaraRadera
  2. Ha! Du har stickat mycket mer än mig de senaste veckorna.

    /Caroline

    SvaraRadera