lördag 3 maj 2014

Sparrow

"Det var länge sen du köpte garn, mamma" sa fyraåringen förra veckan.
Helt rätt - det var så länge sen att jag till och med glömde lösenordet till PayPal, det hade aldrig hänt innan... 
Jag hade ett projekt i lin i tankarna, för den rätta sommarkänslan. Först tänkte jag köpa Kalinka men båda butikerna som säljer Kalinka har trappor vid ingången, inget jag spontant ger mig på när jag går förbi med fullastad barnvagn (varför halva hushållet måste ner i varukorgen så fort vi går utanför dörren är oklart).

Quince & Co. Sparrow är ett lingarn i samma tjocklek som Kalinka. Klart jag måste testa det också, gillar ju deras ullgarner väldigt mycket.
Och här är de, 9 dagar efter beställning, utan att ha fastnat i tullen (hurra!).  


Fyra ofärgade härvor av mjuk, glansig och härlig lin. 
Garnet är ekologiskt men känns inte så miljövänligt - odlat i Belgien, spunnet i Italien, sålt i USA och sen fraktat till Sverige... 
Garnet och frakt kostade $37, vilket blev 350kr för 200g.

Snart ska jag sätta igång med en provlapp men jag känner redan att jag nog inte blir besviken över detta garn. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar