söndag 15 juni 2014

Runt, runt och fram och tillbaka

Förra helgen lärde barnet sig cykla. Det enda som duger just nu är att cykla runt runt på innegården.
De första dagarna sprang jag efter med plåster och sårtvätt i beredskap men nu börjar paniken släppa och jag inser att detta lättroade barn ger mig sticktid. Så jag har packat ner en barnvagnsstickning - en liten necessär som får ligga under vagnen, lättillgänglig för de stunder då barnet cyklar och bebisen sover.


Projektet är en liten bebiskofta i Onion Cotton+Merino. Jag la upp storlek 3-6 månader och hoppas att entusiasmen över cykeln håller i sig så koftan blir klar innan bebisen växer ur den.

1 kommentar:

  1. Å, vad skönt det låter, och koftan ser tjusig ut. Jag håller på med en vuxenkofta i samma garn, och det är hemskt trevligt att sticka med.

    SvaraRadera