tisdag 24 juni 2014

Shaelyn


Den här sjalen var min semesterstickning förra året - den blev klar väldigt snabbt, sen hamnade den på en hög med saker som skulle bli fotograferade så fort jag kunde stå på benen igen. Och det tog sin tid...

Sjalen var jättekul att sticka - enkelt mönster som var lätt att memorera, bra resestickning. När sjalen väl var färdig blev jag lite tveksam till om den var användbar, knallgul sjal är kanske inte så klädsam. Men jag gillar den väldigt mycket ändå.



Jag följde mönstret men la till tre extra mönsterrepetitioner för att få en större sjal. Jag stickade helt enkelt tills en härva Wollmeise Pure tog slut och använde Wollmeise Twin i samma färg till sista varvet och i-cordavmaskningen.

Mönster: Shaelyn av Leila Raabe
Garn: Wollmeise Pure (169g) och Wollmeise Twin (9g) i färgen Limone
Stickor: 4mm Signature
Länk till Ravelry-projektet


6 kommentarer:

  1. Den blev ju jättefin, och jag tycker den var mycket finare i gult än i den brunsvarta på mönstersidan.

    SvaraRadera
  2. Jättevacker, och det kan inte bli för knalligt - du klär i den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Om inte annat så lyser den upp mörka dagar :)

      Radera