tisdag 29 juli 2014

Bebiskoftor i mängder

Fyra bebiskoftor har jag på gång, vet inte ens hur det gick till. Men ja, jag gillar att sticka koftor och medan vuxenplagg känns alldeles för stort för min knappa sticktid så är bebiskofta ett alldeles lagom projekt. 

Loki är nu blockad men ännu inte klippt (att det ska vara så mycket som kommer emellan just på semestern...).

En grå-vit Coffee Bean Cardigan med gröna kanter blev klar alldeles nyss, den väntar bara på blockning och knappar som ska köpas.

En rosa-grön Dropskofta i Wollmeise, halvfärdig men jag är osäker på om jag ska fortsätta - den verkar nämligen bli väldigt stor... Får vänta lite tills jag bestämt om den ska repas upp eller bli klar.

En nystartad grön-vit Go Buffalo i Donegal Tweed. Väldigt snabbstickad kofta men mönstret måste jag räkna om lite, annars skulle ärmarna bli väldigt smala.


Och jag har visst en förkärlek till rosa och grönt på bebisplagg...

4 kommentarer:

  1. Klipper du upp innan du stickar ärmar och halskant? En stor kofta kan väl vara najs ändå, de ska ju ha nåt att växa i? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag klippper innan ärmarna av två anledningar:
      1. Fegt/smart - om klippet inte håller slipper jag sticka ärmarna i onödan ;)
      2. Har inte tillräckligt med det rosa garnet, ska sticka knappkanterna först och sen sticka båda ärmarna samtidigt med resterna av det rosa och improvisera ihop något med kontrastfärgerna.

      Och ja, bättre för stort än för litet :)

      Radera
  2. Så fina koftor! Min favorit är nog den randiga dropskoftan. Jättegrann färgkombo :)
    Kan du inte göra den till en omlott-kofta? då slipper du ju repa upp ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det var en bra idé, omlottkofta har jag inte alls tänkt på!
      Men jag tror att den får vara som den är, inser nu att bebisen kommer att ha väldigt många koftor som passar denna höst, lika bra att en för stor som får vänta till nästa säsong. Då kanske jag inte ens har tid att sticka lika mycket...

      Radera