lördag 19 juli 2014

Everly

Jag är glad över att jag repade upp "disktrasan" och stickade en Everly Shawl istället.

Mönstret är lätt att följa och ganska snabbstickat. Varven är långa, det är nästan 450 maskor som läggs upp i början... Men spetsmönstret är så enkelt att det går bra att lägga ifrån sig stickningen mitt i varvet och fortsätta senare. Jag ogillar annars att avbryta mitt i varvet men eftersom jag nu umgås med bebis som struntar i det fick jag vänja mig vid att sticka lite åt gången och inte vänta tills jag får sitta i fred en längre stund (för de stunderna är väldigt få).

Garnet då? Sparrow från Quince and Co. är fantastiskt! Ett mjukt och följsamt lingarn, bara en sån sak. Andra lingarner jag klämt på kändes mer som ett strävt snöre som visserligen mjuknar upp efter tvätt och användning men känns inte så kul att sticka med. Sparrow är mjukt redan i härvan och riktigt trevlig att ha på stickorna.










1 kommentar: