måndag 21 juli 2014

Loki KAL

Den lilla koftan Loki är mitt roligaste projekt just nu.


Det är första gången jag stickar en flerfärgad kofta, så kul att se den växa fram! Det är även första gången jag ska klippa i stickat, läskigt... Därför är jag väldigt glad över att vara en del i en Loki-KAL.
KAL (knit along) går ut på att en grupp människor stickar samma mönster ungefär samtidigt. Ett perfekt tillfälle att inspireras av andras färgval och få svar på frågor om mönstret. Jag kommer att behöva en virtuell hand att hålla i när det är dags att sätta saxen i stickningen, det är skönt att finna den handen bland andra stickare i gruppen. 

Om du är sugen på att sticka en Loki tillsammans med andra hittar du gruppen LokiKAL på Facebook, på Instagram är taggen #lokikal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar