fredag 15 augusti 2014

Enkla benvärmare


Förra sommaren, under vår resa till Tyskland stickade jag dessa enkla handledsvärmare efter mönstret från Purl Bee (fast utan hål för tummen). Det skulle i alla fall bli handledsvärmare men jag använde dem aldrig. De hamnade i "färdigt, ej fotograferat"-lådan. Nu dök de upp och passar utmärkt på bebisens ben, håller dem varma när han sitter i bärselen.


Att bära bebisen i sele är bland det bästa jag vet. Han sitter på min mage de flesta av dagens timmar - lugn och glad, somnar när han vill, vaknar till och somnar om, timme efter timme...



Garnet är Wollmeise Pure i färgen Neptun, min alldeles första Wollmeisehärva som jag köpte av Mia. Det var den här härvan hela min samling började med...

8 kommentarer:

  1. Åh, bättre öde kunde väl den härvan aldrig ha fått <3 Fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mia! Och det var så kul att få träffa dig för första gången när jag hämtade härvan :)

      Radera
  2. Ah, vi har också en Tula! Och det blir säkert några benvärmare hos oss snart :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar Tula, de är bekväma och så snygga! Bärandet ger så många nya behov av stickat - varma strumpor, mössor, kragar... :)

      Radera
  3. Å, så fina! Benvärmare borde jag skriva upp på min lista över grejer att sticka till min bebis, det hade jag glömt bort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Himla bra med benvärmare, konstigt att det inte säljs färdiga benvärmare i bebisstorlek i vanliga butiker egentligen. Tur vi kan sticka och lösa det ändå.

      Radera