tisdag 9 september 2014

Köhyllan

Förra året köpte jag en liten Stringhylla, bara för att jag länge velat ha en. Hyllan satte vi upp direkt och sen kunde jag inte komma på vad den skulle användas till. Jag är helt enkelt inte förtjust i prydnadssaker. Om det inte är prydnadsgarn då, förstås.
Nu har hyllan förvandlats till en köhylla - där lägger jag nystan och härvor som snart ska hamna på stickorna. Det som nu står på kö är en tröja till mig, tre barnmössor och en liten sjal.


Jag gillar köhyllan - mycket mer överskådligt än min röriga kö på Ravelry (den innehåller nu cirka hundra projekt utan någon ordning alls). Och att inreda med färgglatt garn kan väl aldrig bli fel.

4 kommentarer:

  1. Briljant idé!
    Jag gillar inte heller prydnadssaker. Men det här är ju en annan dimension.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar prydnadssaker som fyller en funktion också. Tex fina ljusstakar eller så :) Har några regnbågsgarner som jag också skulle kunna pynta med 8)

    SvaraRadera
  3. Rolig idé! Både fint och praktiskt.

    SvaraRadera
  4. Bästa pyntet! Och så bra att ha alt nära till hands.

    SvaraRadera