måndag 13 oktober 2014

Grisfötter


Benvärmarna fick vara så där grisrosa - de får helt enkelt gå under namnet grisfötter tills de blir mörkare av sand och lera på fyraåringens ben.

Eftersom de lades upp mitt i natten så hade jag inte ork att leta fram något mönster, det går ändå inte att läsa mönster när jag gåstickar i mörkret. Jag stickade ett par liknande för ett tag sen och modifierade då ett mössmönster som heter Sand Bank. Nu gjorde jag något liknande, flätorna är nog lite längre och jag använde tjockare garn. Egentligen passar de även på mina ben men jag brukar inte bli så lerig om benen som den grisrosa färgen behöver för att bli snyggare.
Nästan ett helt hekto av Cascade 220 gick åt, ännu en oälskad härva fick flytta ut från garnskåpet. Bra!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar