fredag 12 december 2014

Julpynt

För första gången i mitt vuxna liv tillverkar jag julpynt, helt frivilligt dessutom.

Julkrans har jag länge velat ha och när jag såg den här fina kransen blev jag inspirerad till att göra en egen. Jag använde band istället för tyg och det funkade riktigt bra. Att såga itu frigolitringen var svårast, sen var det bara kul att leka med fina band och limpistol. Mindre än en timme tog det.


Och nu hänger kransen på kylskåpsdörren (varför inte, det är ju den dörren som öppnas allra oftast här hemma).

Sen sydde jag vimplar, det gick så fort att jag inte ens hann fundera över hur många jag egentligen behöver. Det blev alldeles för många men det går väl åt.


Hittills har det blivit två uppsättningar.
Den ena hänger på barnets förskola, den andra i vårt fönster.
Lagom juligt för min smak.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar