torsdag 18 december 2014

Tomteverkstan

För en gångs skull blev jag klar med stickade julklappar i god tid - kanske för att jag bestämde mig för att inte sticka så många, kanske för att de faktiskt var roliga att sticka.


Mönstret till halvvantarna med flätor heter Mom´s Cabled Mitts. Ett nystan Peruvian Highland Wool från Filcolana räckte precis. De stickades på stickor 4 och blev klara på en och samma dag. Ett icke-krävande projekt, helt enkelt.



Halvvantarna med hålmönstret heter Regn. Mönstret är skrivet för vantar men jag kortade av dem. Garnet är Knit Picks Wool of Andes i sport-tjockleken, ett nystan räckte även här. De stickades på stickor 2,5 och behövde då två dagar på sig.

Jag gillar båda paren och kommer säkert sticka fler - enkla projekt för enstaka garnnystan. Båda mönstren finns gratis på Ravelry.


Nu återgår jag till gamla projekt som blivit liggande. Alla är roliga att sticka så jag har inget behov av att lägga upp något nytt för jullovets skull. Men jag hoppas verkligen att jag får mer tid för mig själv, vill sticka klart allt det vintriga som finns på stickorna. Och bara tänka klart egna tankar. Och sova, det står också högt upp på önskelistan!

2 kommentarer: