tisdag 17 mars 2015

Vårtecken


Ett tydligt vårtecken är för mig suget efter linstickning. När dagarna blir längre och solen tittar fram vill jag hålla lingarn i händerna.

Jag gick in på Ravelry och hittade den perfekta sommartoppen - Slope från Shibui knits. Det var kärlek från första ögonkastet - jag älskar linjerna i den enkla toppen. 
Inget passande garn fanns dock i garnskåpet så efter lite funderingar bestämde jag mig för att prova lingarn från Magasin Duett (samma garn finns även hos Tant Kofta).
Nu har jag stickat några cm och är så nöjd - mönstret är riktigt trevligt och välskrivet och garnet är härligt att jobba med. Ett extra plus är att garnet kommer i nystan - bra att kunna börja sticka direkt.


Och så vill jag odla. Det är jag riktigt usel på, alla växter som funnits här hemma har efter kort tid hamnat i komposten. Men jag ger det en ny chans då och då, och se - där kommer det faktiskt upp nånting. Basilika, dill och gräslök har tittat fram. Körsbärstomater sådde jag med barnet igår, får se om något kommer upp även där. 


Vår, äntligen! Nu räknar vi dagarna tills vi får nycklarna till huset, med trädgård och balkong...
Men först ska den här lilla räkan fylla ett år!



1 kommentar:

  1. Jag håller verkligen med dig med linet! Det är fantastiskt! Vad härligt att ni snart flyttat till huset. Lagom till våren och allt! Kram

    SvaraRadera